logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۴۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
عضو اصلاح طلب شورای شهر زنجان:

دولت به جای توجه به مشکلات فرهنگیان حقوق‌شان را هم با تاخیر می‌دهد/ دوستان ما به وامهای میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان سرپوش گذاشتند/ آقای روحانی! ما غرش ابرها را نمی‌خواهیم، بارش باران را می‌طلبیم

دولت-به-جای-توجه-به-مشکلات-فرهنگیان-حقوق‌شان-را-هم-با-تاخیر-می‌دهد-دوستان-ما-به-وامهای-میلیاردی-صندوق-ذخیره-فرهنگیان-سرپوش-گذاشتند-آقای-روحانی!-ما-غرش-ابرها-را-نمی‌خواهیم،-بارش-باران-را-می‌طلبیم

عضو اصلاح طلب شورای شهر زنجان با اشاره مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: دوستان ما به وامهای میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان سرپوش گذاشتند اما به والله این پولها از پول صغیر حرام‌تر است.

به گزارش موج رسا; امامعلی دادخواه چهارشنبه شب در همایش بازخوانی مطالبات فرهنگیان از دولت تدبیر و امید در ابتدای سخنرانی خود با گلایه از حضور نیافتن مسئولان وزارت آموزش و پرورش و مسئولان استانی در این همایش با جملات کنایه‌ای مبنی بر اینکه خودمان برای خودمان می‌گوییم و تشویق می‌کنیم، اظهار کرد: قرار بود در این جلسه مسئولانی از وزارت آموزش و پرورش و مسئولان استانی حضور داشته و برای ما شادباش بدهند و ما نیز با آنها درد دل کنیم اما خودمان می‌گوییم و خودمان می‌شنویم.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که به عنوان آگاه‌ترین، سالم‌ترین، فراگیرترین و دلسوزترین نیروها هستیم، ابراز کرد: در اکثر انتخابات و به ویژه در انتخابات اخیر مشارکت کرده و برای پیروزی روحانی در این دوره کار کردیم.

عضو اصلاح طلب شورای شهر زنجان با اشاره به اقدامات چهار ساله دولت نخست روحانی گفت: اقداماتی در چهار سال گذشته انجام شد که لازم بود اما کافی به نظر نمی‌رسد.

وی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را از اقدامات انجام شده دولت یازدهم دانست و ادعای امنیتی بودن فضای مدارس در دولت قبل را کرد و گفت: این فضا در دولت یازدهم از بین رفت.

دادخواه با بیان اینکه صدور منشور حقوق شهروندی یکی از نقاط قوت دولت در دوره گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: انتظار اجرای حقوق شهروندی را در دولت جدید داریم.

وی با اشاره به اینکه احیای کانونهای صنفی از دیگر اقدامات دولت یازدهم است، افزود: از مسئولان انتظار داریم بخشی از درد دلهای ما را به مسئولان ارشد دولتی برسانند، ما به به فشارهای داخلی و خارجی حاکم بر دولت اطلاع داشته و به مشکلات مالی دولت، رکود اقتصادی و به سیری که سبب شد تا این کابینه روی کار بیاید نیز واقفیم اما در دور دوم بهانه‌های دور اول را نمی‌پذیریم.

رئیس کانون صنفی معلمان استان زنجان تصریح کرد: ما مطالبات و انتظاراتی از دولت فعلی و وزیر آموزش داریم که امیدواریم آنها تحقق یابند، مسئولان باید بر روی دو عنصر در وزارت آموزش و پرورش تمرکز کنند که آنها دانش‌آموزان و معلمان به عنوان تاثیرگذارترین ابزار تعلیم و تربیت هستند.

وی با بیان اینکه خروجی‌های مدارس متناسب با واقعیات موجود در جامعه ما نیست، گفت: دیپلمی که از هنرستان خارج می‌شود متناسب با نیازهای جامعه نیست و از طرفی فرسایش شغلی، بی‌انگیزگی، فشارهای روانی و مشکلات زندگی معلمان ما را تهدید می‌کند.

دادخواه با بیان اینکه ساختار فرسوده ادارات و وزارتخانه‌ها باید تغییر کند، اظهار کرد: اگر ما به چرخش آزاد نخبگان ایمان داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که نیروهای خوب و باارزشی داریم که می‌توانیم جایگزین نیروهای فرسوده کنیم.

رئیس کانون صنفی معلمان استان زنجان بیان کرد: ما از دولت جدید و وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم در نگرش خود نسبت به انتظارات و مطالبات معلمان تجدید نظر کنند، دولت از معلمان انتظارات آرمانی، آسمانی و انبیایی دارد اما ما از دولت انتظارت زندگی زمینی، حرفه‌ای و صنفی داریم چرا که می‌خواهیم مانند بیشتر کارمندان راحت زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه ما دانش‌آموزان را برای زندگی کردن آموزش نمی‌دهیم، ادامه داد: تست‌زنی و انواع آموزشهای این چنینی را داریم اما دانش‌آموزان را با مهارت‌های زندگی آشنا نمی‌کنیم.

عضو شورای شهر زنجان با درخواست از دولت برای توجه بیشتر به تشکلهای صنفی گفت: کانون صنفی فرهنگیان به عنوان فراگیرترین نهاد بالاتر از احزاب و تشکلهای دیگر متعلق به همه فرهنگیان از طیفهای مختلف است و اگر کانونهای صنفی را باور داریم در برنامه‌های دولت این کانوها را مشارکت دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به کانون صنفی معلمان اعتماد داشته باشیم، افزود: مجوز تشکیل کانون صنفی داده شده اما مجوز فعالیتش را ندادند که در جای خود یک تناقض است، باوجود تشکلهای مدنی معلمان، معلمانی که در انتخابات به در منزل آنها رفته و به عرصه می‌کشانیم در چینش نیروها به سراغ افراد دیگر نرویم و دایه‌های مهربان‌تر از مادر و نامادری‌هایی که در انتخابات حضور نداشتند و موضع شفافی نسبت به روحانی نداشتند و حتی موضع مخالف داشتند را در وزاتخانه قرار ندهیم.

دادخواه با بیان اینکه نباید از معلمان به عنوان ابزار سیاسی فقط در انتخابات استفاده کرد، تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم نگرش امنیتی‌اش را از کانونهای صنفی بردارد چرا که این موضوع با سیاست‌های دولت همخوانی ندارد.

وی با تصریح اینکه پیگیری و اجرای طرح هم‌ترازی حقوی بازنشستگان فرهنگی با شاغلین را از دولت دوم روحانی درخواست داریم با کنایه خطاب به دولت گفت: بنده با ۳۰ سال خدمت با پست مدیرکلی آموزش و پرورش با مدرک فوق‌ لیسانس یکی از آن نجومی‌بگیران هستم و ماهی دو میلیون حقوق می‌گیرم، برخی از معلمان و بانشستگان فرهنگی روز سی و یکم جلوی مجلس تجمع کردند اما دولت به جای اینکه به حرف اینها توجه و پیگیری‌های لازم را انجام دهد حقوق ماهانه را نیز با سه روز تاخیر پرداخت کرد.

عضو اصلاح طلب شورای شهر زنجان رفع دغدغه فرهنگیان در مورد بیمه‌های تکمیلی را از دیگر خواسته‌های اصلی این قشر دانست و یادآور شد: ما نمی‌خواهیم همه چیز رایگان باشد اما در مورد بیمه تکمیلی به خصوص برای بازنشستگان مطالبه جدی داریم.

وی شفاف‌سازی تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان را از درخواست‌های جدی معلمان دانست و تصریح کرد: والله آن صندوق و پولهایی که با این وضعیت از فرهنگیان گرفتند از پول صغیر نیز حرام‌تر است، دوستانی که میلیارد میلیارد وام دادند و بعد سرپوش گذاشتند و شفاف‌سازی نکردند، از وزارتخانه می‌خواهیم این موضوع را در رسانه‌ها برای عموم شفاف‌سازی کنند.

دادخواه در پایان با بیان اینکه برخی از آسیب‌ها معلمان را در مدارس تهدید می‌کند، اظهار کرد: آسیب‌های روانی، اجتماعی، خشونت، اعتیاد و اخلاقی در مدارس قابل تامل جدی بوده و در شان جامعه ما نیست.

وی گفت: حرف آخرم این است که در هنگامه خشکالی امید چندانی به باران نیست، اما ابرهایی در آسمان پیداست، آقای روحانی ما غرش ابرها را نمی‌خواهیم بلکه بارش باران را می‌طلبیم.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر